BUJAN MARKETing INNOVATION
" to create great marketing you must understand the greatness of consumers"
 
       
 
Hem
 
Vår vision
 
Strategimodell
 
Våra bastjänster
 
Referenser & Kompetenser
 
Om oss
 
Kontakta oss
 
Om oss

Företagsbeskrivning
 
Företaget föddes idémässigt under hösten 2008 för att lanseras i januari-09. Idén bygger på att all konsumentförsäljning konkurrerar om en plånbok. Det innebär att företag inte bara konkurrerar inom sin egen bransch utan även mot all övrig konsumentförsäljning.
 
Med utgångspunkt från detta vill vi hjälpa företag att skapa strukturer och kompetens för att hantera detta. Detta görs dels genom att inspireras av goda exempel på dagens marknader samtidigt som stor vikt läggs vid att hitta företagsunika "intelligence"-modeller för att förstå och tidigt kunna läsa tendenser.

Företagskultur
 
Vi tror på långsiktighet, både i kundaffären och i våra relationer med våra uppdragsgivare. Vi vill stå för ärlighet och hög affärsmässig moral. Sist, men inte minst, vill vi stå för mod att våga tänka fritt, utmana och driva nya tankar.


BUJAN MARKET INNOVATION ÄR:


Christian Buján, 44 år.
 
C.B har en gedigen bakgrund inom konsumentaffärer och beteendevetenskaplig marknadsföring.
 
Med examen från Handelshögskolan i Stockholm inom kvantitativa och kvalitativa marknadsföringsmetoder mot konsumenter tog C.B klivet ut i arbetslivet 1990. Efter en period i England, på Unisys HQ Europe ägnades de därpå följande åren till olika marknadsanalys- och ekonomianalysprojekt för olika uppdragsgivares räkning däribland DUKA och marknadsanalysföretaget Kirstein & Walerud.
 
Från 1993 har C.B verkat inom medievärlden i ett flertal chefs- och styrelseroller och med ansvar för ett flertal välkända varumärken inom direktförsäljning.
 

C.B är en analytisk person med en gedigen bakgrund  i konkurrens-utsatt verksamhet. Han har med högt lön-samhetsfokus drivit ständig utveckling av traditionella produkter genom strukturerade marknads- och försäljningsmetoder.