BUJAN MARKETing INNOVATION
" to create great marketing you must understand the greatness of consumers"
 
       
 
Hem
 
Vår vision
 
Strategimodell
 
Våra bastjänster
 
Referenser & Kompetenser
 
Om oss
 
Kontakta oss
 
KOMPETENSER
 
  • Beteendemarknadsföring och teststrategier
  • Lönsamhets- och nyckeltalsdriven försäljning
  • Konsumenttrender och omvärldsanalys
  • Lojalitets- och merförsäljningsstrategier
  • Kundanalyser och CRM
  • Affärsutveckling och innovation
  • Affärsmodeller i förändring
  • Organisationsbyggnad för affärer i förändring
Affärsbloggen - Konsumentkaos


REFERENSER
 
Efter många år i ledande roller från konsumentaffärer i ständig utveckling är ambitionen att stödja företag i dessa processer. Konsumentkommunikation kräver fingertoppskänsla men även en tydligt strukturerad marknadsbearbetningsplan för att utveckla företagets affär mot befintliga och nya kunder.
 
Med bakgrund från strategiska företagsledande chefsroller, styrelseuppdrag såväl som linjechefsroller finns en bred förståelse för alla delar av den operativa konsumentaffären. Och med ett huvudsakligt fokus; långsiktig lönsamhet.
 
Några referensprojekt i egen regi samt som anställd:
 
  • Produktlanseringsplan, introduktion på svenska marknaden - Z-trade
  • Affärsplan försäljning av informationstjänster - Handelshögskolan, Stockholm
  • Konkurrentanalys, svenska utbildningsmarknaden - Liber/Hermods
  • Inhyrd i marknadsanalysprojekt (Conjointanalys) - Kirstein & Walerud 
  • Kundunikt kampanjupplägg, till fler än 1 miljon kunder - Bonniers Bokklubb
  • Lojalitetsprogram & försäljningsstimulansupplägg, Stora Familjebokklubben
  • Unika designkampanjer (Ulrika Hydman-Wallien, Lena Linderholm) - B. Bokklubb
  • Malous Bokklubb - TV4
  • Relansering av Bonnniers Barnbokklubb i nytt affärskoncept - Bonnierförlagen
 

Våra samarbetspartners